پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
26 اسفند 1396 - 11:34

نسل جدید؛ آماده‌تر از گذشته

جوان‌ها با وجود پاتک‌های بی‌امان توپخانه فرهنگی دشمن، به صورت خودجوش در جشن باشکوه انقلاب، مراسم اعتکاف، راه‌پیمایی اربعین، عرصه‌های جهاد علمی و... حضور یافته‌اند و زیر لوای مکتب انقلاب انصافاً خوش درخشیده‌اند؛ جوان‌هایی که نه دوران مبارزات علیه رژیم فاسد، مستبد و وابسته پهلوی را تجربه کرده و نه زمان امام(ره) و دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 366

 

پایگاه رهنما :

موضوع سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، در دستور کار استکبار جهانی، به ویژه جریان صهیونیسم بین‌الملل بوده و هست. با توجه به قدرت نرم مکتب انقلاب اسلامی ایران در به چالش کشاندن مبانی و گفتمان استکباری و سلطه‌طلبانه غرب و صهیونیسم، راهبرد مقابله نظام استکبار با جمهوری اسلامی ایران، رویکردی امنیتی داشته و همواره در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آن قرار داشته و به مثابه یک پرونده مفتوح دنبال شده است.

پس از ناکامی‌های پی‌درپی نظام سلطه در رویکرد سخت خود علیه جمهوری اسلامی ایران، در دهه دوم انقلاب اسلامی، نظام امپریالیستی غرب و جریان مخوف صهیونیسم بین‌الملل سازماندهی شد و تدارک تهاجم فرهنگی و اجرای انواع سناریوها و پروژه‌های براندازی نرم را در دستور کار قرار داد. در واقع، در این مقطع تاریخی از انقلاب، نظام سلطه گونه‌های تلفیقی را به کار گرفت و با اختصاص بودجه‌های هنگفت و استفاده از تکنیک‌های ضد ارزشی صهیونیسم، مبانی انقلابی و ارزش‌های دینی را نشانه گرفت و بر اقدامات نرم و براندازی غیر خشونت‌آمیز تمرکز کرد و به اصطلاح براندازی در سکوت، براندازی خاموش، براندازی فرهنگی، استحاله از درون و براندازی نرم را به طور جدی‌تری در دستور کار خود قرار داد تا دیدگاه‌های نسل انقلاب را قدیمی و منسوخ اعلام کنند؛ اما غافل از اینکه آرمان‌های گرانبهای نظام اسلامی به دور از گزند بدخواهان و به سلامت، به نسل‌های بعدی و زبر الحدیدها منتقل شده است.

بی‌شک، هدف غایی این فتنه‌انگیزی و عنادورزی‌ها با انقلاب، تغییر روحیات انقلابی نسل جدید بود. رهبر حکیم انقلاب درباره این هدف شوم می‌فرمایند: «... دشمنان می‌خواستند وقتی نوبت به نسل جدید می‌رسد از اسلام و انقلاب هیچ خبری نباشد و آمریکایی‌ها بر همه چیز این کشور مسلط باشند.» اما برخلاف خیال خام آنها، ملت ایران به ویژه نسل جدید که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) از آنها به «پاره‌های آهن»، «نیروی محرکه انقلاب» و«امیدبخش» تعبیر می‌کنند، مصمم‌تر از گذشته پای آرمان‌ها ایستاده‌اند.

همین جوان‌ها با وجود پاتک‌های بی‌امان توپخانه فرهنگی دشمن، به صورت خودجوش در جشن باشکوه انقلاب، مراسم اعتکاف، راه‌پیمایی اربعین، عرصه‌های جهاد علمی و... حضور یافته‌اند و زیر لوای مکتب انقلاب انصافاً خوش درخشیده‌اند؛ جوان‌هایی که نه دوران مبارزات علیه رژیم فاسد، مستبد و وابسته پهلوی را تجربه کرده و نه زمان امام(ره) و دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند.

دلیل اینکه دشمنان اسلام در 39 سال گذشته با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه جنگ سخت و نرم، توفیقی حاصل نکردند، اشتباه محاسباتی در میزان ارادت و اعتقاد قلبی مردمی است که پای میثاق خود با این انقلاب و ولایت ایستاده‌اند و دشمن را با بن‌بست مواجه کرده‌اند.

شهید حججی‌ها در مقام نماینده نسل جدید، با دفاع از مرزهای عقیدتی انقلاب، به اراده و اعتقاد نسل جدید معنایی تازه بخشیده‌اند و امید است با بصیرت و گذر از پیچ‌های تاریخی، به آرمان‌های بلند این انقلاب جامه عمل بپوشانند. کلام نورانی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره نتیجه معکوس توطئه‌ها خواندنی است: «... امروز نتیجه چه شده؟ نتیجه این شده که در میان این نسل، کسانی هستند که استعداد رشد و شکوفایی‌شان از نسل اول بیشتر و اقتدارشان در مقابل دشمن خبیث و دشمن متعرض و متجاوز بیشتر است و بلاشک اگر آن روز جوانان ما توانستند دشمن را به عقب برانند، امروز جوانان ما به مراتب برای عقب راندن دشمن آماده‌ترند. آنها مکر کردند، آنها نقشه کشیدند و اسلام و جمهوری اسلامی و اراده الهی، نقشه‌های آنها را باطل کرد، ان‌شاءالله روزبه‌روز هم بیشتر باطل خواهد کرد.»(۱۹/۱۲/۱۳۹۶)

فرجام سخن اینکه، اکنون که جمهوری اسلامی ایران در برابر هجوم همه‌جانبه نرم امپریالیسم جهانی قرار گرفته و تلاش می‌کند ارزش‌های انقلابی و شعور دینی جمعی نسل جدید انقلاب را نابود کند، اصول و محوریت رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هم بر لزوم صیانت از شور انقلابی جوانان تداوم یافته است و امید دشمنان را ناامید خواهد کرد. ان‌شاءالله

ارسال نظرات